Strictlydigital Blog - Strictlydigital

Waarom worden mediabureaus vaak niet als transparant gezien?

1 jaargeleden 0

Er is geen eenduidig antwoord op deze vraag. Vaak is het een combinatie van de transitie van offline naar online perceptie waardoor dit gegeven ontstaat. Adverteerders waren nooit gewend dat alles meetbaar was. Een bord langs de weg op basis van aannames van hoeveel, wanneer en waarom mensen dat bord lezen was voor hen voldoende om hier grof geld voor te betalen. De klant en de marketeers accepteerden de “waste”. Cliche; 50% van je reclamebudget is weggegooid geld en de andere is rendabel. Om het even in perspectief te plaatsen: Je koopt een auto die het voor de helft van de tijd niet doet. Je betaalt hem helemaal en accepteert dat de auto het alleen op bepaalde dagen doet? Bijzonder……… En toen kwam online…… prachtig; alles meetbaar, beter bereik binnen de doelgroep, nieuwe kanalen en mooiere manier van presenteren. (video, richmedia, banners, etc….) Er veranderde iets in de manier waarop

Read more

‘Consument is klaar met traditionele online marketingcampagnes’

1 jaargeleden 0

Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen. Van roepen naar luisteren en praten. Zo valt de verandering die Forrester Research marketeers aanraadt in het kort te omschrijven. En die omslag is nodig. Het nieuw verschenen rapport ‘The Power Of Customer Context’ voert namelijk data op waaruit blijkt dat 62 procent van de Amerikaanse volwassenen bewust en actief de confrontatie met reclameuitingen mijdt. “Merken worden bepaald door klantinteracties en de context waarin die plaatsvinden. Die interacties bepalen of iemand in latere instantie weer contact legt met een merk”, klinkt het. “Marketeers moeten de relevante context leren herkennen en gebruiken.” Als herkenbaar internationaal voorbeeld is de wijze waarop Nike zijn marketingbudgetten besteedt. “Ze hebben

Read more

We staan in de Emerce Digital Marketing Guide 2016!

1 jaargeleden 0

Afgelopen week is de Emerce Digital Marketing Guide(DMG) van 2016 uitgekomen. Hierin staan alle toonaangevende digitale marketing bedrijven die allemaal een in het oog springende case voorleggen aan de DMG. Strictly Digital staat er ook in met een case over Financial Lease, waar wij naast de banner serveren ook de conversie-optimalisatie verzorgen met ons meetplatform Exactag. Hieronder staat de tekst die bij onze case in de Emerce Digital Marketing Guide stond; Wat doen we Strictly Digital is (what’s in a name) gespecialiseerd in digitale media. Tot de dienstverlening behoren banner advertising, mobile advertising, video advertising, outdoor, zoekmachinemarketing, data-analyse en campagneoptimalisatie. Het effect van online campagnes is wel degelijk meetbaar. Wij zijn exclusief licentiehouder van Exactag. Met dit unieke platform kunnen we de exacte waarde bepalen van ieder kanaal binnen uw online campagne. Analyse van grote hoeveelheden data geven u de mogelijkheid om op continubasis uw campagnebudget én mediaprestaties te optimaliseren. Niet voor niets is ons credo: Meer weten.

Read more

“De e-commerce cijfers gaan door het dak.” De groei van E-commerce in Nederland.

1 jaargeleden 0

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org, verklapte het dinsdag al op het Online Betaalcongres in Houten. “De e-commerce cijfers gaan door het dak.” Het is geen overdrijving: Nederlandse consumenten hebben in 2015 ruim 142 miljoen online aankopen gedaan voor een totaal van 16,07 miljard euro. De online bestedingen laten hiermee een groei zien van 16,1 procent ten opzichte van 2014. In aankopen groeide de online markt met 17,4 procent ten opzichte van 2014, zo blijkt uit vanochtend vrijgegeven cijfers van GfK. Jongen: ‘De opkrabbelende cijfers in de detailhandel van 2,2 procent in 2015 worden in belangrijke mate bepaald door stijgende online verkopen van (web)winkels.’ De groei van het online kanaal komt voornamelijk door een stijging in de uitgaven aan producten, zoals voeding, speelgoed en fashion. In totaal gaf de Nederlandse consument in 2015 online ruim 8,41 miljard uit aan de aankoop van producten, 21,9 procent meer dan vorig jaar. De uitgaven aan

Read more

Een blik op het online marketing landschap.

1 jaargeleden 0

Afgelopen week stond er een leuk interview in de Adformatie met Eric Kramer, CEO van MEC en Chairman van GroupM in Nederland. Hij sprak onder andere over het veranderende online marketing landschap en vertelt over eventuele gevaren voor de toekomst.   Hij verwacht dit jaar vooral slagen op de televisiemarkt. De automatisering van zal dan ook niet lang meer duren. En ook de currencies zullen veranderen. Het gaat er steeds meer om hoe lang iemand daadwerkelijk heeft gekeken. Tijd wordt dus een currency. De aandacht die nu gemeten wordt, is niet meer de aandaacht van een paar jaar geleden. Dat is natuurlijk gewoon te meten in campagne-effecten. De industrie heeft heel lang gedacht dat het wel meevalt met het teruglopen van lineair kijken, maar daar komt ze nu langzaam van terug.   Een andere issue in digitale media is de macht van Facebook en Google. Kramers ‘baas’, WPP-topman Sir Martin

Read more

In-app Search? Iets voor de toekomst of toch nog even doorzoeken?

1 jaargeleden 0

Google is met een marktaandeel van bijna 93 procent verreweg de belangrijkste zoekmachine van Nederland, maar gaan we niet voorbij aan het feit dat er ook zoekmachines gebruikt worden buiten de traditionele zoekmachines Google, Bing en Yahoo?   Zoeken in apps Ga maar na, hoe vaak gebruik je de zoekmachine in apps als Facebook, YouTube, Pinterest, TripAdvisor, Yelp en Twitter wel niet? Als ik een filmpje wil kijken, dan zoek ik op YouTube. Ben ik op zoek naar een pizzeria of een goed hotel in een specifieke plaats? Dan zoek ik die op met behulp van Yelp of TripAdvisor. En als ik nu terugkijk op mijn laatste online aankoop (een paar sneakers), dan bedenk ik me dat ik Google helemaal niet heb gebruikt om te vinden waar ik naar op zoek was. Ik vond namelijk een plaatje van een paar sneakers op Instagram. Hierdoor werd mijn koopwoede aangewakkerd en ik besloot, op

Read more

Meer Europeanen bestellen online

1 jaargeleden 0

Het merendeel van de bevolking in de leeftijd van 16 tot 74 jaar heeft vorig jaar wel eens iets online besteld. De 53 procent is flink hoger dan de 43 procent uit 2012. Daarmee is ook het doel gehaald dat de Digitale Agenda van de Europese Commissie vijf jaar geleden voor ogen had. Het gemiddelde internetgebruik in Europa is overigens nog hoger: 65 procent gebruikt het internet dagelijks. Daarbij staat Nederland met 85 procent in de top 5, onder Luxemburg (92 procent) en Denemarken (87). Niet verrassend zitten de achterblijvers vooral in het voormalige Oostblok. In Bulgarije heeft 35 procent geen enkele internetervaring, gevolgd door Roemenië en Griekenland. Jongere mensen bestellen het vaakst online. Vier op de tien ondervraagden spendeerden in drie maanden 100 tot 500 euro. Het grootste deel bestelt kleding, daarna volgen vakanties, huishoudelijke artikelen, concertkaartjes en boeken en tijdschriften. Vreemd genoeg blijven computers wat achter. Dertig procent van

Read more

Mad Men legt het af tegen brute rekenkracht

1 jaargeleden 0

Afgelopen week heeft het FD|Morgen een leuk artikel geschreven over het huidige online marketing landschap. Big data. Domme data, die gespecialiseerde bedrijven met slimme algoritmen, formules en zelflerende machines in onvoorstelbare hoeveelheden proberen te ordenen en te analyseren. Hun klanten zien de waarde daar in, in de hoop hierdoor het juiste aanbod aan de juiste persoon op het juiste moment te kunnen sturen. Daarmee wordt de kans dat iemand iets bestelt veel groter. Alle budgetten en alle marketingbureaus gaan naar datagedreven marketing. De adverteerders storten zich in de nieuwe wereld van deep learning en programmatic marketing. In de boardroom wordt er tegenwoordig beter geluisterd naar de harde data dan naar de creativiteit van de reclameman uit de serie Mad Men. Hij legt het af tegen de rekenkracht van supercomputers, die kunnen voorspellen welke reclame de meeste boekingen of proefritjes oplevert. Is internetreclame daarmee slim geworden? Nou nee. Op zijn best wat

Read more

Welk online kanaal scoort echt? Conversie-attributie geeft inzicht!

1 jaargeleden 0

Deze week een gastblog van Elias Crum van Marketing Guys. Als online marketeer ben je continu bezig om je campagnes verder te optimaliseren om zodoende meer en/of goedkopere conversies te realiseren. Daarbij krijg je hulp van vele tools die je inzicht geven in de manier waarop een conversie tot stand is gekomen. Vaak is het echter het laatste touchpoint dat inzichtelijk is en de basis vormt voor beslissingen in je strategie. Maar wat als een conversie tot stand is gekomen middels meerdere touchpoints? Bijvoorbeeld een e-mailcampagne, gecombineerd met een display campagne zorgen voor top of mind awareness waarna een prospect uiteindelijk via Google op zoek gaat naar jouw website. Welke kanaal is dan het effectiefst? Hier komt conversie attributie om de hoek kijken! MULTI CHANNEL FUNNELS IN GOOGLE ANALYTICS Via Google Analytics kun je al een goed beeld krijgen van de verschillende paden die jouw klant heeft bewandeld alvorens te converteren. Dit moet

Read more

De cijfers van de Click Through Ratio

1 jaargeleden 0

Uit onderzoek van DoubleClick is gebleken dat de de gemiddelde Click Through Ratio 0,06% is, gespreid over alle display advertenties en uitingen. Bij Strictly Digital liggen wij gemiddeld een stuk hoger dan de 0,06% die is aangegeven door DoubleClick. De Click Through Ratio (CTR) van mobiele advertenties met een interactief element is ruim twee keer hoger dan die zonder interactief element. En het aantal campagnes op smartphone en tablet is aanzienlijk hoger in de app dan in de mobiele browser. Dat zijn enkele van de conclusies van een eerste benchmark rapport van Weborama dat zich specifiek richt op mobiel adverteren in Nederland. Het rapport toont de gemiddelde ratio’s gemeten over meer dan driehonderd mobiele Rich Media-campagnes. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen resultaten behaald op smartphone of tablet, verschillende systeemsoftware, formaten en interactieve elementen. Onder meer komt naar voren dat zowel de smartphone als de tablet displaymarkt nog steeds fors aan

Read more